pátek 26. února 2010

26.2. Angličtina test

Ráno jsem se nasnídal, hodil sprchu a čtu smsku.
"Nevím jestli už jsi to četl, ale angličtina dnes odpadá, Eva."

Wooohooooouuuu není lepší zprávy po ránu, zvláště pak po tak důkladné přípravě, skoro až inženýrského formátu.

Evka mi píše, že Jenken (její LandLord - majitel domu kde bydlí) má pro mě monitor. Prý nějaký starší kousek, odpoledne se mám stavit u něho ve firmě.

Jdu do knihovny. Procházím zbytek (druhou polovinu) leteckého regálu. Vytahuji několik knížek, které budou muset projít mýma rukama. Jednu z nich jsem si půjčil. Transport category Aircraft systems (Letadlové systémy velkých letadel). Půjčování (jelikož nemáme kartičku) probíhá docela vtipně. Paní knihovnice si knihu půjčila na sebe a do poznámky si napsala "Marek". Už mě očividně zná, vždyť jsem jediný každodenní návštěvník, který s ní navíc vždy mluví anglicky :-D Regál s pořadovým číslem 069 už mám projitý celý. K některým knihám se určitě vrátím. Hlavně jsem si udělal přehled, co tam mohu hledat. V dalších dnech/týdnech mě bude čekat obtížnější úkol - Časopisy. S leteckou tématikou tak 10. Jenže každý vychází minimálně 1x za měsíc a je tu tak 4-5 ročníků nazpět. Při průměrně 40-50 stranách.. Fíha to ani nespočítám kolik to je obrácenní listů.

Zjišťuji že v knihovně jde zadarmo tisknout. Hmm výhoda. Ještě jsem Vám asi nepsal o tom, že v Belgii je hodně "strange layout" (divný rozložení) klávesnice. Tak přehozený jsou písmenka Z-Y (to by ještě šlo) ale Q-A W-Y ů-M už je trochu na mozek. Na český znaky zapomeňte. Ale že ani "." nebude na tečce a vůbec všechny pomocný ,.-=""/() atd no prostě guláš... Poprvé jsem ocenil, že na ICQ se přihlašuje pomocí čísla !! Numerická klávesnice je asi to jediné, na co tady nesahali. Buďme rádi za to, že ENglish layout a CZech layout jsou si u nás natolik podobné. Tady jsem psal podobně rychle jako jednoprsťákový odborník na psaní - můj táta :-D

V 14:30 jsem si byl pro monitor u Jenkena. Za 15€ jsem obdržel pravý nefalšovaný 15" CRT! monitor 1024 x 768 při 70Hz, dosti vysvícený, s 1 dioptrií i čitelný. Zatím se mi nepodařilo zapnout Linux s externím monitorem, protože Nvidia ovladač se zapíná grafickým klikátkem a to je na nefunkčním monitoru, že :-/ !!! Dostanu se ale ke všem svým dokumentům přes příkazovou řádku. Viva la Unix command line. No zatím mohu být rád, že jsem se dostal na internet z Windowsu XP. Sice se mi ježí chlupy po celým těle při představě dalšího půlroku takhle, ale aspoň budu mít snadnější rozhoupávání se ke koupi nějakého nového stroje domů. Zatím je jistý Full HD monitor. Jestli k němu notebook nebo výkonné stolní PC, tím se budu bavit zbytek svého pobytu tady :-) Jestli ještě něco budu vidět teda :-D

//Doplnění//
Odpoledne píše Evka, že jedou se Štefanem do Oostende, jestli se chci přidat na "kávu". Nic jsem nenamítal, sedl na kolo a přifrčel k Mc´Donaldu (meeting point). Pak jsme šli do nejnebezpečnější ulice (Lange Straat) Barové ulice a do jednoho baru zapadli. Poručili si jeden kousek a povídali.

Večer se mi podařilo jakž takž zprovoznit internet. Sepisoval jsem všechny zážitky.
//pokračování příště//

5 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Wondřéééé!!!Nazdar, já asi zjistila, jak se píšou komentáře!Andy mi to napsala, tak to valim ozkoušet:-)) Heleď, s těma klávesama, já nedávno zmačkla omylem Caps Lock a pač se na obrazovku rač moc nedívám, psala jsem asi půl stránky velkejma písmenama8-) tyjo, seš drsnej, jak to tam válíš, na kole chicht, seš drsnej brácha!!!Těš se na další komentáře! Kamča

Marek Batelka řekl(a)...

Nazdar kamilko, to rád slyším, že budu mít novýho spammera :-D Andy je šikovná jak to tak sama vymyslela ;-) Slyšel jsem na Tebe, že s Vevoušem Záčajíčíte!! :-o Těším se na tábor až Vás zas budu mít všechny pohromadě :) Měj se a dávej pozor na fousáče!

Unknown řekl(a)...

když sem byla ve francii tak to měli taky dosti zpřeházený a taky mi z toho hrabalo :D a všichni tě tady pozdravují a těší se až dojedeš :)Žanda

Anonymní řekl(a)...

Jujda, 5 minut jsem přemýšlela, co je to to"zaječení", už chňápu:-) voňavej čajík mi nebyl dopřán, ale já si to vyžehlím na rádcovský akci, mimochodem by tě možná mohlo uchlácholit, že jedem celá fousáčí rodinka(tedy 2 členové:-) na Zvon!!Totiž jsem se nějak nechala nadchnout skautským seminářem na Petrově a Veve byl vtáhnut (se) mnou.. Wondrrrr, přijeď!Už malujem vajca s Belgickýma znakama na Velikonoce:-D

Marek Batelka řekl(a)...

Dobrá Moudrá slova linou se z tvých úst sestřičko. Jen toho Tátu Fousáče pořád veď k dobré výchově!! Belgická pomlázka? Počítej s pořádným výpraskem :-D