pátek 26. února 2010

25.2. Postavím elektrárnu

Večer nebylo co dělat, to víte, když nejede počítač :-D

Další den odpoledne (pátek) mě měl čeká test na nepravidelný slovesa + slovní zásobu z angličtiny. Vlastně, jak poznamenal Henri, je docela vtipný se tu učit angličtinu, když vlastně každá vyučovací hodina, každá procházka po městě, každý nákup v obchodě je výukou angličtiny.

Večer dumám nad žitím a nežitím, sepisuju si pár nápadů, co mě obvykle napadají ve zkouškovým, nebo před písemkou, když se mám učit. To je ten nejlepší čas na to něco stvořit, vymýšlet nebo jen tak uklízet pokoj. Vysokoškoláci vědí o čem mluvím. 2 hodiny před spaním jsem vymýšlel a propočítával, JAK (ze všech možný úhlů pohledu) si na táboře postavím vodní elektrárnu. Použiju k tomu staré kolo z bicyklu a sérii dynam. No a dělal jsem si nákresy. Který faktory mají vliv na funkčnost, rychlost, výkon takovéhoto zařízení. Do fotogalerie přihodím nákresy. Nakonec jsem to docela zmákl, ale budu potřebovat rychlejší proud potoka. A samotné konstrukční uspořádání není úplně jednoduché. Počítá s přípravou materiálu už doma. Také nemám vyzkoušeno jak velké ztráty budou na cca 100m vedení slabého napětí (cca 6V) tuším velké odpory. Tohle mi vydrželo do 23:00 a tak jsem docela uspěšně zabil jeden večer bez počítače, který měl být využitý k přípravě na angličtinu.

1 komentář:

Martin a Radka řekl(a)...

Jsem zvedavej na tvy konstrukcni reseni :)