čtvrtek 18. února 2010

16.-18.2. Úkazy na obloze i na talíři, Internet, Letenky


Máme prázdniny. Udělalo se krásně a tak jsem pořídil pár fotografií. Byl jsem navštívit neprozkoumanou část Oostende. Ještě jich (neprozkoumaných částí) pár zbývá. Včerejší večeře se velice povedla. Na začátečníka to není špatné, co myslíte. Probírali jsme s Dennym (majitel domu) foťáky, počítače, rychlosti připojení. Pracuje jako IT tak si rozumíme :-D Normálně v Belgii jsou všechny internetový připojení omezený objemem stahování (traffic). Když jsem mu řekl, že na to nejsem zvyklý, že u nás (i na slovensku) nic takového nemáme. Začal pěkně klít. Teda bylo to v dutch, ale stejně jsem věděl, co zhruba říká :-) Buďte tedy rádi, za internetový připojení jaký máte. Tady jsou ceny pekelný a ještě k tomu omezený traffic :-/ pro představu (40€/month/20GB up/down) Ještě, že je tu pár nezabezpečených sítí v okolí. Co by jinak chudák student přes prázdniny, kdy je zavřená škola, dělal :-D

Včera večer jsem opravoval stránky Robinsonů. Společně s Bredem a Benem jsme 2 dny řešili problém nefunkční instalace komponent. Každopádně teď už jim, a brzy i nám i holkám, vše povalí jak má.

Letenky
Dnes jsem si pořídil letenku domů na Velikonoce přilétám 4.4., tak chystejte párty! Ceny se začínají pomale zvedat a nejlevnější jsou již rozebrány. Jsou zde v podstatě 4 možnosti jak se dostat domů. Nejlevnější je stopnout si někoho, ale to je trochu nespolehlivé... Dobrá tak vážně. Všechny mezinárodní cesty se začínají v Brusselu. Do Brusselu se člověk dostane za 5€ (GoPass 50€ na 10 jízd kamkoli). Částky budu uvádět od prahu domu v Belgii k prahu domu v ČR včetně všech poplatků a 1 příručním zavazadlem. StudentAgency - Žlutý Express - jezdí za 45€. Cesta trvá pekelných 18+ hodin. Drncy drncy drnc. Jede se autobusem Brusel - Praha - Brno. Druhou možností je WizzAir, který létá Brussel - Praha, pak sednout na ČD a rychlíkem do Tišnova. Cena se nyní pohybuje kolem 50€. Třetí možnost, kterou jsem si nakonec vybral je RyanAir dopolední let Brussel - Bratislava, prohlídka odpolední Bratislavy a večerní 2 hodinová cesta A-busem z Bratislavy do Brna. Tahle sranda výjde zároveň nejlevněji tj. 41€ Podotýkám, že nejlevnější letenky už jsou rozebrány. Ale nazpět do Belgie (z domu do domu) se dostanu za 25€ (bus + letadlo + vlak vč. všech poplatků).

No necestujte pak!!

Foto jako obvykle

//Pokračování příště//

2 komentáře:

Dan řekl(a)...

Hey bro...jsem tu dva dny a už bych zas někam popojel...Erasmus má ničivé následky na člověka jako já...Enjoy...

Marek Batelka řekl(a)...

Slyšel jsem, tedy koukal na fotky, že už seš doma. Přesně tak, se nechci vidět za půl roku :-D