pátek 12. února 2010

12.2. pátek - Bicykl

Dnes ráno jsem vstal poměrně brzo. Ve středu a ve čtvrtek jsme neměli školu a proto jsem byl zvyklý vstávat později. "Škola" dnes začínala v 10:00. Spíš bych měl správně říct 20 minutový pokec.

9:00 jsem se tedy vyhrabal, s tím, že si konečně musím jít půjčit kolo. Ne na nádraží, jako obvykle, ale pěkně naproti přes ulici. Tohle kolo si totiž půjčuji na celý rok. Tedy do doby mého odjezdu. Takové půjčení kola na rok výjde na 30 kaček.(€) Tedy není to málo a dlouho jsem hledal alternativu. Ale nakonec jsem se rozhodl takto. Zašel jsem tedy do těžce nalezené půjčovny, a zašel za starým známým vousáčem. Tento starší pán mi ukázal "bajky", které má k dispozici. (Na naše poměry -> typ Ukrajina). Nutno podotknout, že ale dobře udržované. Nacházím se na pobřeží, takže slaný písek, déšť neustále působí korizi. Na ulici v podstatě nenajdete kolo bez rezavé součástky. Půjčovně, která je zároveň servisem, pracují hlavně rusáci, ukrajinci, chlapi z kazachstánu a uzbekistánu, a turkmekistánu. Prostě východ a trochu na sever. Vypadá to, že práci rozumí a dělají ji s láskou (ne jak servisák v Tišnově Ťukoš <- zvídavější pochopí slovní hříčku :-D). Vousáč mi dal papír abych ho vyplnil. To, že byl v holandštině, nebyl takový problém, jako že vousáč neměl brýle. Četl jsem mu tedy holandsky popisky a on mi je překládal do angličtiny, pak jsem mohl psát. Po vyplnění papírů jsme se přesunuli do dílny, kde se připravovalo moje nové kolo. Skákali kolem něj 3 chlapi, Jeden mazal řetěz, další centroval kolo, třetí upravoval sedátko, zkouška, ještě připevnit odstávající drát a mohlo se vyrazit.

Cesta do školy ubíhala velmi dobře, vítr vanul do zad. Nazpátek to bylo horší. To se jet vůbec nedalo a Evka dokonce musela tlačit. Do školy jsem přijel o 8 minut později. To však jak známo nevadilo protože jsme měli Rolanda :) O půl hodinky přišel, usadil nás do lavice. Přisunul bílou tabuli na kolečkách a 20 minut nám povídal něco o control systems. Mělo to trvat asi 2 hodiny, ale ředitel je ředitel a měl jednání :). NA zpět jsme to vzali na kolech po pláži a hurá do knihovny. Odpolední angličtina byla docela vtipná. V první půlce byly cvičení na překlad z Dutch (nizozemština) do Angličtiny, a tak jsme měli s Gwendollyn individuální interview. Bavili jsme se o všem možném, a hlavně jsme kývli na to učinkovat na International Day, coby Erasmus zástupci, byla z naší ochoty dost nadšená, až se jí to nechtělo věřit, že říkáme Yes no problem, a pak nám hrozně děkovala.

Druhá část hodiny byla o vymýšlení scénky. Jeden hrál personal managera a druhý uchazeče o práci. Bylo to dost vtipný a byli jsme (já s Evou) přiřazení k Belgičanovi a Belgičance) takže jsme kecali o všem jenom ne o interview. Takže mám novou belgickou kámošku Lieselot. Dost jsme se nasmáli.

NA večeři byl Klokan (kdo čte pravidelně, ví co tím myslím), za 20 minut mě jede vlak směr Brugge. Kent (náš nový španělský kamarád) nás pozval k sobě domů, bude to BIG party. Tentokrát by měli dorazit i Jarda & Jarda.

No nic balím kufry kartáček a jedém...

//pokračování příště//

2 komentáře:

JV řekl(a)...

Ahoj marku, ze sme meli dorazit je pravda, ovsem zajimalo by me, kde si byl ty, kdyz ne na smluvenem miste ve smluveny cas.

Marek Batelka řekl(a)...

Zdar Borci (tuším Jarda & Jarda), tak 7:43 to jelo, 7:38 jsem byl před nádražím, nikdo. Prolezl jsem všechny kasy a okolí. Odjel jsem nakonec až 20:04 dalším vlakem, že jste se třeba zpozdili, tak sem na Vás čekal. Nic, tak třeba nám to vyjde příště :-)