čtvrtek 1. listopadu 2007

Světový jazyk

Dnešní test z anglického jazyka, který jsem si vynutl na učitelce po skončení hodiny byl vcelku primitivní. Psal jsem ho sám a rovnou anglicky. Po nadiktování poslední věty jsem odevzdával. "20/20, no to se Vám povedlo." Pousmál jsem se a odpověděl suše "hmm". Nepřipravoval jsem se, a tak jsem neměl ani moc velkou radost. Vzpomněl jsem si na jeden článek Roberta Fulghuma a na OBROK (Celostátní setkání skautů). Navštívil ho právě známý americký spisovatel Robert Fulghum, který mě také trochu inspiroval k založení blogu. O své návštěvě naší zemi se rozepisuje na svých stránkách . Je to anglicky ale doufám že nebudete mít problémy. Zaujala mě jedna pasáž, kterou bych tu chtěl přeložit:

In a question-and-answer period one Scout asked me how many languages I thought a person should speak. My answer: at least four: First, the language of your own people and culture and history. Second, the international language of your time – English. Third, the world language of the human race – music. Fourth, the language of the cosmos – which has no words, but only the feelings of amazement and wonder that we are a part of the universe. It is clear to me that the Czech Scouts speak all four languages well.

V jedné debatě se mě zeptal skaut, kolik jazyků si myslím, že by měl člověk umět. Moje odpověď: První, jazyk vlastního národa, kulturu a historii. Druhý, mezinárodní jazyk dnešní doby - angličtinu. Třetí, světový jazyk lidské rasy - hudbu. Čtvrtý, jazyk vesmíru - nemá žádná slova, ale pouze pocity z úžasu a zjištění, že jsme jeho součástí. Je mi jasné, že čeští skauti mluví všemi jazyky dobře.


K tomuhle již není co dodat... Učte se všem čtyřem jazykům a v životě se neztratíte....

Žádné komentáře: